Dersin Adı | Moda Teorisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 301 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin moda bilgisini oluşturan akademik disiplinler ilgili derinlemesine bilgi edinmesini sağlar ve moda kültürüne ve sistemine yönelik entellektüel ve eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders moda tarih ve kültürel birikimine damga vuran klasik ve çağdaş metinlerin disiplinler arası okumaları üzerinden beden, giysi, giyinme ilişkilerinin moda sistemi ve bilgisini nasıl oluşturduğuna odaklanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Akademik Disiplinler | |
2 | Moda ve ahlak kavramı | Aileen Ribeiro, Dress and morality, (Oxford/New York: Berg, 1986) 19-29 |
3 | Moda üzerine Aydınlanma dönemi fikirleri ( Ödev 1 ) | E. Ellison, Rousseau and the Modern City: The Politics of Speech and Dress, Charles, Political Theory, Vol.13, No.4, pp. 513-522 |
4 | Baudelaire, romantizm ve modernlik | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Charles Baudelaire, “In praise of cosmetics” ( Minneapolis/ London: Mimmesota press: 2004) 219-220 |
5 | Oscar Wilde ve estetizm ( Ödev 1 teslimi) | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Oscar Wilde, “The suitability of dress”( Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 232-238 |
6 | Moda ve ekonomi | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Thorstein Veblen , The theory of the leisure class, (Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 261-309 |
7 | Moda Sosyolojisi | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader içinde Georg Simmel, “Fashion”, (Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) 289-309 |
8 | Ara sınav | |
9 | Antropoloji ve Sokak stili ( Ödev 2: Sözlü sunumlara hazırlık) | Dick Hebdige, The meaning of style, (London/New York : Berg,1979) 100-112 |
10 | Moda ve Toplumsal Cinsiyet çalışmaları | Jessica Wolfendale ve Jeanette Kenneth(ed) , Fashion: Philosopjy for Everyone içinde Louise Collins “ Fashion Dolls and Feminism” ( New York: Blackwell pub, 2011) 151-164 |
11 | Moda ve göstergebilim | E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’ içinde Caroline Evans, ‘A shop of images and signs’, (London/New York : I.B Tauris,2008) 17-29 |
12 | Moda Felsefesi: Kavramsal moda | Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems (Oxford/New York: Berg, 2009,)187-190); |
13 | Moda Felsefesi : Etik | Rebecca Arnold, Fashion: A very short introduction (Oxford/New York : Oxford University Press) 85-104 |
14 | Sözlü grup sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Daniel Purdy ,The rise of fashion: a reader( Minneapolis/ London: Mimnesota press: 2004) Rebecca Arnold, Fashion: A very short introduction (Oxford/New York : Oxford University Press) 85-104 Aileen Ribeiro, Dress and morality, (Oxford/New York: Berg, 1986) E. Shinkle (ed.), Fashion as photograph. Viewing and reviewing Images of fashion’(London/New York : I.B Tauris,2008) Jessica Wolfendale ve Jeanette Kenneth(ed) , Fashion: Philosopjy for Everyone( New York: Blackwell pub, 2011) Dick Hebdige, The meaning of style, (London/New York : Berg,1979) Ingrid Loschek, When clothes become fashion. Design and innovation systems (Oxford/New York: Berg, 2009) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | |||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest